Weggestuurd dor de politie in West plains - Reisverslag uit Poplar Bluff, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu Weggestuurd dor de politie in West plains - Reisverslag uit Poplar Bluff, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

Weggestuurd dor de politie in West plains

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

08 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Poplar Bluff

Datum Donderdag 1 oktober Plaats Springfield Missouri
Het weer Warm en benauwd, vanmiddag een onweersbui met wat regen
Vanmorgen gaan we eerst naar de AAA voor kaarten en reisinfo. We hebben ook het adres van een garage die Europese auto’s onderhoudt en gaan daar eerst langs. Helaas, veel merken maar geen Fiat. Bij de AAA worden we voortreffelijk geholpen. Eerst met een set info en vervolgens met de vraag waar we terecht zouden kunnen om de computer van de auto uit te laten lezen en er zo achter te komen wat het lampje van de brandstof inspuiting betekent. De mevrouw belt een paar bedrijven in Joplin maar die kunnen niet helpen. Vervolgens belt ze naar het hoofdkantoor in Missouri en die geven ze een adres bin Springfield, ca 100 km verder. Ze belt ze en ik kan de man uitleggen wat het probleem is. We maken een afspraak en de mevrouw Van de AAA print een perfecte routebeschrijving uit. We krijgen het als een boekje ingeringd mee, kaartjes, afstanden etc. we zijn weereens geweldig geholpen. Bij de garage aangekomen wordt er een diagnose kastje aan het systeem gehangen. Ze praten wat met elkaar en de man die bezig is zegt dat hij het niet voor elkaar krijgt. Intussen is een ander gaan bellen en komt met een kaartje van een ander bedrijf, ook een garage voor uitsluitend Europese auto’s. Die man staat al op ons te wachten. Hij zegt dat hij twee computers heeft en dat het vrijwel zeker moet lukken. En ja hoor na 5 minuten heeft de computer contact en leest het systeem uit. Het geeft geen bijzonderheden. Ja zegt de man, nou zou het wellicht nuttig zijn als ik dat morgenochtend nogeens doe als we eerst de motor een poosje hebben afgezet. Dat spreken we af, morgenochtend 9 uur daarheen en nogeens kijken. Het zal wel niks bijzonders zijn maar Baltimore is nog 3000 km weg en we willen wel in de haven zijn op 29 oktober. We staan weer op een KOA camping, alles prima in orde maar wel lawaai van de trein, het vliegveld en de autoweg. Morgenavond een rustig landelijk plekje.

Datum Zaterdag 3 oktober Plaats Eureka Springs, Arkansas
Het weer Mooi en rustig herfstweer, ca 18 graden
Gistermorgen in Springfield eerst weer naar de garage omdat hij nogeens door wilde meten als de motor een poosje afstond. Dat leverde niets op. Hij kon niets vinden. Het meest waarschijnlijke is dat het een foute waarde leest in de uitlaatgassen en daarom alarm geeft. Dat geeft niets zegt hij, zolang de motor goed en regelmatig draait zou ik me er gen zorgen over maken. Nou dat doen we dan maar, we gaan een stukje naar het Zuiden. Het gebied hier in Zuid Missouri en Noord van Arkansas noemen ze klein Zwitserland. We begrijpen al gauw waarom. Het is weer een prachtige rit door lage maar steile bergen. We moeten denken aan de Ardennen. De wegen zijn net zo smal maaar prima te rijden. Als we rond de middag in Roaring River State park aankomen besluiten we te blijven. We vinden een plekje op de camping, echt geweldig, een groot grasvel rond de camper zeker 20 meter tot de volgende wagen. Roaring River is een riviertje dat een uitloop is van een bron. Die bron geeft per dag 77000 ton water. In de jaren 30 van de vorige eeuw heeft men hier in het kader van de New Deal een park gemaakt. In dit geval betekent dat een hoeveelheid dammetjes in de rivier en een grote forel kwekerij. Die kwekerij is echt groot. Elke nacht wordt er een forse hoeveel in de rivier losgelaten en elke morgen kun je een dagvergunning kopen om det mogen vissen. Verder is er een groot gebied ingericht voor dagrecreatie en zijn er 3 campings ingericht. Er wordt verschrikkelijk druk gebruik van gemaakt, zeker vanmorgen, op zaterdag staan er honderden auto’s, wordt er druk picknickplekken ingericht, staan vele mensen te vissen, vermaakt men zich met het voeren van de forellen en er is zelfs een vis les. We gaan verder naar het zuiden naar Eureka Springs, ook een plek waar veel toerisme is. Als we aankomen staan we in een lange file. Vandaag is er een treffen van sportauto eigenaren, er rijden honderden Chevrolet corvettes rond, vele nieuwe en ook een respectabel aantal antieke. Langs de weg rijen kijkers. Nou ja, wij worden ook mee bekeken. We bezoeken een erg speciaal huis. De mevrouw die het had laten bouwen was als klein meisje uit Italie naar hier gekomen. In de oorlogsjaren wilde ze dat haar man begon met bouwen maar die ging niet zo hard. Op het moment dat de schop de grond in ging brak zij het oude huis af en ging ze met haar kinderen in het kippehok wonen……..Heel speciaal is dat ze binnen rondom ramen liet aanbrengen over 2 verdiepingen en over vrijwel de hele breedte. Oor de ramen maakte ze bloembakken, nou ja, gewoon een tuin. Naar buiten kijkend zit je in het groen, het doet binnen ook geweldig aan.

Datum Maandag 5 oktober Plaats Isabella, Missouri
Het weer Koel en half bewolkt
Vanmiddag draaide de motor plotseling onregelmatig. Op de camping (We staan in een State Park) Zaakje open, kabel naar verstuiver los gemaakt en meer speling gegeven. Het lichtje van het brandstofsysteem is nu weer uit. Houden zo!
Gisteren zijn we van Eureka Springs naar Branson gereden. Eureka Springs is een echt leuk oud stadje en het was er erg druk omdat de de corvettes er een weekend hebben. Alle hotels en motels zitten vol met die lui en de parkeerplaatsen staan vol met corvettes in alle soorten en jaartallen. We kijken wat rond en gaan verder naar Branson. Dat is een plaatsje waar ze zich eind jaren 60 van de vorige eeuw op familie entertainment hebben gestort. Dat is te zien. De “strip”, een weg van 12 km lang staan hotels, restaurants, theaters, musea etc op een rij. We bezoeken het wassenbeelden museum gewijd aan filmsterren. Leuk voor een uurtje, we gaan naar het oude centrum en bekijken dat ook, zoals vrijwel overal winkeltjes met rommel maar wel leuk. Na de middag gaan we een stukje verder en komen in Isabella, een klein dorpje met daarbuiten een State Park. Hier overnachten we, helemaal alleen op de camping samen met de beheerder. Het ligt echt fantastisch aan een prachtig stuwmeer maar iedereen werkt (of niet) maar de camping is nog open tot eind van de maand.

Datum Woensdag 7 oktober Plaats Poplar Bluff
Het weer Gisteren vrijwel de hele dag regen, vandaag mooi zonnig en rustig herfstweer (Indian Summer)?
Toen we gisteren wegredenuit het Theodosia Park bij Isabella regende het pijpenstelen. Dat ging vrijwel de hele dag door tot een uur of 3, toen klaarde het een beetje op. We waren op dat moment in West Plains en stonden op een parkeerplaats bij een park, een zwembad en een basketbal veldje. We besloten te blijven, wat in het stadje rond gelopen, ze hebben een oud plein met een heel aardige tweedehands winkel, ze noemen het antiek maar goed, gewoon erg leuk. Jannie dook nog een oude eierdop op, een met een schroefdekseltje, nog nooit gezien dus leuk voor de verzameling.
Goed, een prima plek, helaas werd er vannacht om half een geklopt en stond er een politieman aan de deur. We mochten daar niet blijven want het park ging om 11 uur in de avond dicht. Waar dat stond aangegeven dan? Nou niet belangrijk als we maar weg gingen, 7 mijl naar het noorden was wel een camping vertelde hij. Goed, we hadden een Wal Mart gezien en zijn daar gaan staan, we hebben verder prima geslapen maar wel een gezeur zo middenin de nacht. Vanmorgen werden we wakker met de zon op de camper en zagen we een bor dat we daar eigenlijk ook niet mochten staan maar dat we 30 meter veder moesten.
Goed, we hebben inkopen gedaan en zijn verder gekeuteld, echt het is fantastisch als het weer zo is, de bomen de mooiste kleuren, weinig verkeer en fantastische vergezichten. Rond 3 uur waren we in Poplar Bluff en staan op een camping, de watertank moet vol en de toilettank leeg en daarbij even internetten is ook wel handig.
Morgen richting Tennesee

• 08 Oktober 2009 - 16:33

2goglobal:

Jullie maken wel een hoop mee zo.
    Veel leuke en een paar minder leuke dingen, maar die zijn jullie zo weer vergeten.
    Geniet nog maar met volle teugen van de laatste maand.

Groetjes
    Henk en Claudia