Aan de mooie blauwe Donau - Reisverslag uit Grein, Oostenrijk van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu Aan de mooie blauwe Donau - Reisverslag uit Grein, Oostenrijk van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

Aan de mooie blauwe Donau

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

05 September 2010 | Oostenrijk, Grein

Datum 31 augustus Plaats Dusseldorf
Het weer Half bewolkt en fris
Gistermorgen eerst naar de garage. Het viel mee. Een pakje rond de wielblokken van het wiel rechts voor liepo tegen de remschijf en gaf het schurende geluid. Het was niet gevaarlijk, er kon verder niets kapot van gaan en nadat de monteur het plaatje terug had gebogen was het schurende geluid weg en zijn we op stap gegaan
Tegen de middag waren we in Dusseldorf en na de lunch zijn we direkt naar de beurs gegaan. We staan op de grootste camperplek die we ooit hebben gezien. Een terrein van ca 1 bij 1 kilometer vol met kampeerauto’s en een enkele caravan. Gister hebben we tot sluitingstijd rondgelopen en het een en ander bekeken. Vanmorgen waren we er weer rond 10 uur. Tegen vijven waren we dwarsaf en zijn we terug naar de camper gegaan. Even uitpuffen, brochures bekijken en voor voorlopig is het dat. Nu eerst naar Boedapest waar we onze reisgenoten ontmoeten
Datum 2 september Plaats Bischofsheim
Het weer Half bewolkt en fris, ca 15 graden
Gistermorgen zijn we uit Dusseldorf vertrokken. Eerst even over de service put. Dat was een belevenis op zich. Er stond een file en er liepen 4 mensen het verkeer te regelen. Na ca 3 kwartier konden we op de put. Intussen hadden we de verswater tank leeggepompt, het water rook muf ondanks de gereinigde tank. Er liep een mannetje speciaal om te helpen met vers water.
Daarna naar Freudenberg, een mooie plaats met een heel aparte oude stad. De camperplek bij het zwembad ligt er apart van de stad en naast tennisbanen. Erg stil dus we hebben prima geslapen na de herrie in Dusseldorf. Daar stonden we bijna onder de aanvliegroute van het vliegveld.

Vanmorgen vertrokken richting Bischofsheim, Noord Beieren. Via Marburg naar Alsfeld, een erg mooi oud stadje. We hebben daar gelunchd en de oude stad bekeken. Duitsland heeft vele schitterende plaatsjes en dit is er een van. Ze hebben ook een prachtige camperplek, 300 meter van het centrum van de oude stad, je staat er gratis maar men vraagt een vrijwillige bijdrage van 1 euro pp per nacht, een vriendenprijsje. Water en saniedump moet je betalen maar 1 euro is alleszins redelijk. Verder naar Bischofsheim, ook een erg leuke plek, we staan naast het zwembad, ook alweer erg rustig. Nog even het stadje bekijken en dan is het weer avond.

Datum 5-9-2010 Plaats Grein
Het weer Af en toe een wolk en veel zon, ca 20 graden
Vrijdag gingen we naar Marktleuten. Een plaatsje in het noorden van het Beierse woud. Ruim 200 km over schilderachtige wegen, door stadjes uit de 16e eeuw en wijdse vergezichten. Als klap op de vuurpijl Marktleuten. Nee het is niet zo’n bijzondere plaats. Ok, er is een oud plein, een paar huizen zijn mooi gerestaureerd en de beek is prachtig. Maar het meest bijzonder was de camperplek. We waren er op aanraden van mensen van de campersite. We hadden een oproep gedaan met de vraag of men een bijzondere plek wist om te overnachten. Nou dat was zo. De plaats binnen gereden en naar de camperplek, 8 plaatsen aan een wonderschoon riviertje, mooi aangelegd, bij elke plek electriciteit. Na 5 minuten kwam mijnheer Schirmer. Hij bracht een welkomstpakketje van het stadje, vertelde welke voorzieningen er waren etc. Nou alles keurig, een gebouw met sanitair wat je in een goed hotel zou verwachten en als klap op de vuurpijl… Alles gratis. Nou het weer was prima, het was mooi en we hadden er een topplekje.
Gisteren naar Waldkirchen, het Beierse woud is echt prachtig, zeker als de zon schijnt. Ook hier weer een leuke plek vlak buiten het stadje naast het kuurbad. Vandaag Oostenrijk in gereden. Noord Oostenrijk is ook weer… prachtig, bergen, mooie uitzichten, boeren die op het land werken en de laatste 30 km reden we vlak langs de Donau. We staan nu op een camping, aan de oever van de Donau maar wel achter een hoge haag zodat we de rivier kunnen zien als we van de camping aflopen. Nou ja, je kunt niet elke dag alles hebben. Morgen gaan we de grens over naar Hongarije en dinsdag hopen we in Budapest te zijn.