Morgen Naar Boston, we willen de kids zien - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu Morgen Naar Boston, we willen de kids zien - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

Morgen Naar Boston, we willen de kids zien

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

27 April 2011 | Verenigde Staten, Danbury

Datum 23 april Plaat: Mount Airy North Carolina
Het weer Mooi, lekker, ca 23 graden
Vandaag hebben we een stuk van de Bleu Ridge Parkway gereden. Dat is een toeristische route van 1200 km!! Hoog door de bergen, op een aantalplaatsen echt over de toppen en speciaal aangelegd voor toerisme. Geopend in……1935! Echt een geweldig mooi route, geen dikke brede weg maar 2 banen van 2,80 m. Dus goed genoeg om met een behoorlijke auto te rijden maar te smal voor die hele grot trucks. De weg kronkelt en draait door de Apallachen, een gebergte dat doorloopt tot in het noorden van de staat New York. We hadden een prachtige dag, ten eerste het weer was geweldig, zon, vrijwel geen wind, het was rustig op de parkway, in aanmerking nemend dat het hier ook Paasweekend is en de meeste mensen vrijdag al vrij hadden en maandag ook een vrije dag en de route is zo prachtig, we hadden 2 jaar geleden al in de buurt door de Great Smokey mountains gereden, dat was geweldig maar deze rit was zeker zo mooi en vrijwel elke kilometer is er wel een plek om te stoppen, prima en als laatste “snoepje” zagen we even voordat we de parkway verlieten een Duitse kampeerauto staan, even gestopt en een praatje, die mensen waren vorig week begonnen waar wij 2 jaar geleden waren gestart, zij waren nu op weg naar Florida en willen via het westen van de VS naar Canada. Daar laten ze hun caper bij familie staan en zijn komende winter wer thuis. Vervolgens vliegen ze volgend voorjaar weer terug en doen dan nog een half jaar. Succes! Morgen naar Henrico, op bezoek bij de ouders van Laura.
Datum 26 april Plaat: Danbury Connecticut
Het weer Lekker warm en zonnig, we reizen precies met het mooie weer mee.
Eergisteren waren bij Sally en Fritz Eckert, de ouders van Laura. We werden allerhartelijkst ontvangen, ze wonen in een schitterend huis direkt aan een groot stuwmeer. We hadden een gezellige avond, hebben lekker erg gegeten, lang gekletst en de volgende morgen weer verder, nu op naar Boston. We hebben gisteren en vandaag bijna 1100 km afgelegd, vooral ov er de autoweg, eigenlijk helemaal tegen ons idee van leuk reizen maar we willen nu echt morgen in de loop van de middag in Boston zijn dus hebben we 2 wat langere dagen gemaakt en niet veel meegemaakt. Gisteren waren we in Hagerstown in Maryland, een van de platsen waar hard is gevochten in de Amerikaanse burgeroorlog. Vandaag dus in Danbury. We boeken de hotels steeds een dag van te voren via internet, erg gemakkelijk, in Google kun je gemakkelijk vrijwel alle hotels in elke plaats vinden, je klikt er op en zoekt vervolgens nog even hoe je de laagste prijs kunt boeken. Dat kan flink oplopen, door even te zoeken “verdienen”we zo gemiddeld $15 per hotelboeking. In New Orleans scheelde het $30 per nacht. Even zoeken loont dus. We zijn gisteren ook de drukte ingereden, we hebben ruim een uur in de file gestaan en vandaag weer. Verder zijn de mensen niet zo vriendelijk meer in het verkeer, er wordt te hard gereden, je wordt soms gesneden en vandaag werden we een keer met een rotgang ingehaald over de vluchtstrook. Nou ja, dan wennen we vast aan thuis. De goede kant is dat we vandaag 2 maal heel lekker hebben gegeten, vanmiddag in een soort Italiaanse broodjeszaak die echt hele lekkere knapperige broodjes had en vanavond, op een terras nota bene! Hebben we nog niet gehad in de USA. Een hele lekkere maaltijdsalade met goede wijn erbij en vooraf, omdat het zo lekker warm was, een redelijke Sangria. Genieten dus. Het hotel waar we zitten is netjes, niet zo lang geleden opgeknapt dus we hebben geen klagen. Nu lekker slapen en morgen? Op naar Boston!

• 27 April 2011 - 06:06

Arma:

hoi hoi

zo te lezen genieten jullie weer
    Doe de hartelijke groeten aan de kids
    Verder nog een fijne vakantie
    Hier alles oke en mooi weer

gr Arma ,Peter en Naomi

• 28 April 2011 - 10:59

Ingrid En Henro:

weer lekker door gelezen de 2 verslagen! Leuk.
    Veel plezier nog en goede reis naar NL.