Giethoorn in Florida - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu Giethoorn in Florida - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

Giethoorn in Florida

Door: Jannie en Arie

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

07 Februari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisteren waren we rond de middag in Cedar Key. Een heel erg leuk wat ouder plaatsje weliswaar een beetje toeristisch maar niet meer dan om het plaatsje levendig te houden. Er was ook enig vertier zoals boottripjes naar verschillende eilandjes, vistrips of gewoon een speedboot huuren voor ee n halve of een hele dag. Helaas de lokale camping is een stuk buiten het dorp dus we zijn niet gebleven. We zijn weer naar de doorgaande weg gereden en hebben in het dorp Old Town, niets ouds aan maar het klinkt goed, op een aardige maar een beetje shabby camping gestaan. Vanmorgen zijn we een andere punt opgereden naar Horseshoes Beach. Geen hoefijzer gezien maar dat geeft niet. Dit dorp is vrijwel leeg! Echt onbegrijpelijk maar hier is iets of iemand heel erg in de fout gegaan. Her dorp ligt prachtig aan zee, echt heel schitterend, aan alle straten liggen de hiizen aan de achterzijde aan het water, heel stevige kanalen, erg goed aangelegd, leuke huizen met veel palmbomen maar 60 tot 70% van alle huizen staan leeg en zijn te huur of te koop. Zelfs de jachthaven is dicht tot eind februari. We staan in het county park, ook weer heel leuk op een punt van een landtong, er zijn 8 campingplekjes en daarvan zijn er 4 bezet, nou ja, we staan leuk dus we blijven hier vannacht. Als er iemand langs komt vanavond moeten we betalen en anders is het gratis. Vanavond zijn we in het enige cafe restaurant wezen eten. Lekkere vis met friet, salade en broccoli en prima chardonais natuurlijk. Voor 50 dollar incl fooi, dan mag je toch niet klagen? Het is half tien geweest en er komen steeds pock ups met een boot erachter langs. Die gaan naar de boot ramp en gaan vissen, minder deuk dus als we verwachtten. We zien wel, als we niet kunnen slapen pakken we een borrel extra

• 08 Februari 2012 - 18:21

Arma:

hahahah pas maar op dat je niet dronken word
    Hier is het goed koud ,maar bij jullie is het ook niet warm zo te zien?
    Het hele land staat weer bol over de elfsteden tocht ,gaat ie wel door of niet .
    Van mij mag het warm water gaan regenen .
    En praat niet meer zo over eten hahah,ga maandag aan de lijn ben 10 kilo aangekomen.

gr en tot horens weer Arma