Grote stap in de voorbereiding - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu Grote stap in de voorbereiding - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

Grote stap in de voorbereiding

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

11 Juli 2014 | Nederland, Alblasserdam

Gisteren hebben we de camper naar de haven van Antwerpen gebracht. De aflevering ging heel voorspoedig, we moesten eerst een vrachtbrief invullen bij een kantoor van de verlader en met dat papier konden we "Hympie" zo op de kade brengen, daar werd nog het een en ander aan papierwerk gedaan en na 10 minuten stonden we buiten. We waren met onze vroegere buurtjes, Fred en Anja en zijn daarna nog een poosje naar het centrum van Antwerpen gegaan.
Het schip waarmee hij naar Amerika gaat is vanmiddag(vrijdag) Uit Hamburg vertrokken richting Antwerpen en komt daar morgen aan. Zondagmorgen vroeg vertrekt het schip weer en is een kleine 2 weken later in Baltimore waar we hem hopelijk op maandagmorgen 28 juli op de kade kunnen ophalen. 90% van de spullen zit in de wagen, dat mag als hij op het oog maar leeg lijkt.
Na het ophalen in Baltimore moet er eerst gas getankt en uitgebreid naar de Walmart gegaan. Daarna gaan we naar een State park vlakbij. We hebben daar 2 nachten geboekt zodat we alle tijd hebben om alle zaken comfortabel in te richten. We willen onze reis in 2 gedeelten doen. het eerste deel van eind juli tot december en het 2e deel volgend jaar van maart tot juli. Het eerste deel is denken we ongeveer 20000 km. We willen vrij snel naar Alaska rijden, daar een paar weken rond trekken en, Fairbanks en Anchorage bekijken en vooral een paar parken waaronder Denali NP. We gaan dan naar het Zuiden "met het weer mee" via British Columbia richting Washington state en via Oregon naar Californie. We hopen dan via Arizona, oa de Grand Canyon bezoeken"en New Mexico naar Texas te rijden waar we uiteindelijk Mike en Linda DeKrey bezoeken. We brengen dan de camper daar ergens in de stalling en komen terug naar huis voor een paar maanden. Komende winter zullen we proberen een plan te maken voor het 2e gedeelte. Komende week komen Arno en Laura met de kids, als zij weer weg zijn hebben we nog 2 dagen voor de laatste dingen. Vrijwel alles moet dus komende week klaar liggen.
Hert zijn spannende dagen en we hebben er erg veel zin in. Suggesties voor mooie/leuke dingen onderweg zijn van harte welkom!

• 17 Juli 2014 - 14:34

Mariëtte:

Leuk verslag en blog. Nu bijna 10 jr. geleden heb ik de ´dream triangle´per gehuurde RV ´gedaan´. Start L.A. richting Las Vegas, de tussenliggende Natuurparken bezocht en daarna naar San Franscisco, eveneens met zoveel mogelijk tussenliggende natuurparken. En dan over de Pacific coastway terug naar L.A. Prachtige reis. Als jullie de Grand Canyon gaan bezoeken ontmoet je daar de hele wereld qua mensen. Heel imposant. Ik ben er destijds met een cessna overheen gevlogen, helemaal adembenemend mooi. De piloot vertelt ondertussen wat je ziet en over de historie o.a. met de Indianen. Fantastisch, een aanrader! Brice National park is ook prachtig!

• 19 Juli 2014 - 11:41

Tineke:

Wij wensen jullie heel veel plezier op deze trip, geniet eerst even van je kinderen en kleinkinderen, en dan het grote avontuur tegemoet. Ik ga je volgen.
    Groetjes een dikke kus van hier.

• 27 Juli 2014 - 07:52

Jan En Simonne: