camping in Qualicum beach - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu camping in Qualicum beach - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

camping in Qualicum beach

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

19 September 2014 | Canada, Qualicum Beach

17 september Squamish
Vanmorgen zijn we van Pemberton naar Whistler gereden. Het is de plek waar in 2010 het ski programma van de olympische winterspelen werden gehouden. Het wordt druk op de weg en het stadje is net als zoveel toeristische plekken, druk, weinig parkeerruimte, wel ruim voldoende aan de rand van de stad én betaald. We parkeren en betalen 8 dollar. Overnachten is niet toegestaan staat er op de borden. We lopen naar de toeristinfo, krijgen een kaart en de strikte ppmerking op de parking niet te overnachten. De binnenstad is wel leuk, veel winkeltjes en restaurantjes in een wandelgebied maar niet anders dan Chamoni, wint erberg of een willekeurig ander plaatsje. We willen met de kabelbaan de berg op. Niet dat hij zo hoog gaat maar boven is er een bijzondere, eentje die van berg tot berg gaat met een veije overspanning van meer dan 3 km. Je gaat eerst naar 1860 m met 6 persoonsgondels of 2 fietsen met berijder. Downhil fietsen is hier een echte grote sport. In het stadje zijn meer dan 10 fietsenwinkels en evenzovele verhuuders van fietsen, allemaal om van de berg te racen. Je ziet honderden mensen met helm, rug harnas, knie en handbeschermers die allemaal de berg opgaan met de lift en naar beneden rijden. We zitten in de gondel met een stel uit Washinton state en kletsen wat. Onderweg zegt zij opeens:" kijk! Een beer!" En jawel hoor op de helling vlakbij een zwarte beer die aan het bessen eten is. Boven gekomen kijken we naar de fietsers hoe ze naar beneden crossen. Er lopen wel honderd paadjes, dit is echt bezig het zomer alternatief voor skieen te worden, het si gewoon echt druk! Wij doen het niet zo wild. Boven pakken we de tweede lift naar de andere berg. Dit is echt heel apart, je hangt meer dan 500 meter hoog boven het dal en de rit duurt ca een kwartier. Naast fietsen en bergwandelen is er weinig te beleven. Je kunt jezelf fotograferen voor de olympische cirkels, dat wel. Tegen 3 uur nemen we de lift terug.
Beneden gekomen besluiten we naar Quamish te rijden en we gaan daar bij de Walmart staan. Even internetten etc. Tegen half negen, we hebben net een rondje gelopen zien we een Cruise Canada camper naast de onze parkeren, de bestuurdersdeur gaat open en hello how are you? O het mag ook in het Nederlands hoor! Een stel met twee kleine kinderen, de oudste is vier en een half, uit Naaldwijk die voor 5 weken een camper hebben gehuurd. Ze hebben een hele grote bak maar dat maakt hem niet uit. Ze zijn hier bekend, zij is op Vancouver Island geboren en opgegroeid en ze hebben beiden bij de HAL gewerkt en een tijd lang cruises gedaan van Vancouver naar Alaska, getrouwd en in Nederland gaan wonen. Ze gaan morgen naar Vancouver Island want daar woont een zus van haar. Nou mischien zien we jullie dan nog op de boot! Op de parking staat ook nog een Zwitser met en wat oudere Knaus maar daarmee is geen contact.
18-9 naar Vancouver Island.
Na het ontbijt gaan we eerst naar de Canadian Tire, daar is een dumpstation en de afvaltamks moeten leeg. Vervolgens rijden we Quamish in, het is een klein stadje en als we het helemaal doorrijden komen we bij de haven met veel, heel veel boomstammen. Ze drijven van de rivier en worden hier opgepikt. Hout is het grootste. Economische ding in Britsih Columbia. Er is een beetje lullig strandje en wat ver laten haven faciliteiten. Daarbij is het weer niet zo, er valt af en toe een druppel en het is zwaar bewolkt. De omgeving hier ie gematigd regenwoud dus er valt hier veel.. We rijden richting Reffy waar we om kwart over twaalf aankomen. Na betalen komen we in de rij en verlogens gebeurt er....niets! Er wordt omgeroepen dat er een technisch probleem met de boot is men bezig is dat te verhelpen. Het duurt en duurt, we zouden tegen 1 uur aan boord maar uiteindelijk vaart hij om 10 over 6! We eten wat aan boord en als we in Nanaimo aankomen is het 8 uur en stikdonker. Omdat de dichtstbijzijnda camping die we weten nog ruim 30 km is zoeken we een plekje bij een winkelcentrum. Tijdens het zoeken rijden we door een woonwijk. We zien plots 2 herten bij iemand voor het huis! Gewoon aan de straat, het kan blijkbaar allemaal.
19-9
We staan redelijk rustig maar als het verkeer begint tegen half 7 worden we er wel wakker van.
Na het ontbijt eerst naar het info centre. We krijgen uitgebreide info en gaan verder naar de camping die we eerder hadden uitgezocht. Het is een provinciaal park, zoals altijd mooi in het bos maar eigenlijk zoeken we dat even helemaal niet. Het weer klaart op, het is rond 16 graden en in de zon is het prima maar onder de bomen niet zo goed. We rijden door naar Parksville en lunchen in het gemeentelijke park, dat ligt prachtig tussen het dorp en de zee. We zoeken nog even waar we verder heengaan we vinden een redelijke camping in het volgende dorp. We hebben maar 60 km gereden maar houden het voor gezien vandaag. Jannie draait een was, jekunt niet tobben voor $ 2,- en drinken wat lekker buiten in de zon. Vanavond info bestuderen en plannen wat we de komende 3 dagen gaan doen.