newton oregon, kustweg 101 - Reisverslag uit Newport, Verenigd Koninkrijk van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu newton oregon, kustweg 101 - Reisverslag uit Newport, Verenigd Koninkrijk van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

newton oregon, kustweg 101

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

05 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Newport

4-10
Casino bij Lincoln city
We staan aan zee, de pacific, aan de overkant ligt Japan. De branding is hoog, ik denk van meer dan 3 meter!
We zijn vanmorgen door Portland gereden en via binnenwegen naar de kust gereden. In Portland zagen we een bestelwagen met een Hollandse molen en de naam Polman. We vragen ons af of Ben hier soms familie heeft. Het was druk en het was op de snelweg dus we konden niet aan de man vragen of hij familie heeft in Zutphen. Het was behoorlijk warm vandaag, ruim 25 graden en de hele dag zon! We staan vrij hoog boven zee op een mooi aangelegd parkeerterrein. Ze noemen het camping maar het is gratis. Blijkbaar zeurt de staat over overnachten en heeft het casino het daarom camping genoemd, elders in deze staat is dat ook zo. Er is iets met kite surfen hier dit weekend maar we hebben nog niemand bezig gezien, er staan zo'n 100 kampeerauto's en campers, s'nachts is er bewaking en als je naar het casino wilt rijdt er een bus hoewel het maar 500 meter lopen is. We gaan de komende dagen langs de kust naar het zuiden. Wellicht rijden we in Oregon nog een stukje het binnenland in als daar iets bijzonders is maar anders volgen we de kust tot Redwood national park in Californie. Maar rustig aan, het is hier overal prachtig!
5-10
We kwamen bijna niet weg vanmorgen. We zagen een jonger stel met een grote caravan. Met groot bedoel ik heeel erg groot, zo'n 11 meter zonder de dissel en 2 slide outs. Er zaten een paar kinderen voor te spelen. Hij was gisteravond in donker aangekomen, draaide wat apart in een hoek en ging toen het hele parkeerterrein, minstens 100 meter achteruit over. We vertelden hem dat we hem een goede chaufeur vonden omdat we hem gisteravond bezig had gezien. Hij vertelde dat hij ook wel trots was op zichzelf want zijn vrouw had niet geklaagd. Hij kwam uit de buurt en was gistermiddag van rhuis vertrokken voor een paar dagen, zijn kids kwamen langs, hij had en vijf en na een half uur zouden we weggaan maar hij vertelde dat hij een Roemaanse vrouw had en zij altijd met Europeanen wilde kletsen. Goed, tegen 11 uur reden we weg en een kwartier later stonden we op een parkeerplaats, een prachtig pleje aan zee voor de koffie. Na de koffie gaat Jannie het koffiefilter in de afvalbak gooien en ze wordt door iemand aangesproken, een man uit Vlaardingen die met zijn zoon uit Flakkee 3 weken samen rondreizen. Langer mocht niet van hun vrouwen

• 06 Oktober 2014 - 09:05

Lambert Jenneskens :

Hallo J&A. Ben Polman komt niet uit Zutphen maar uit Doesburg, hij verblijft momenteel in Spanje, ik denk dat hij jullie ook volgt. Dank voor het leesvoer en ga zo door. Gr Jeanne en Lambert

• 06 Oktober 2014 - 09:43

Daniël Jacobs:

Hallo Jannie en Arie,

Volg jullie mooie reiservaringen nog steeds met plezier.
    Geniet maar fijn en doe lekker rustig aan.
    Ook van de reis zelf moeten jullie genieten.
    Jullie Hymer zullen de "locals" wel steeds apart vinden ;-)

Hoe gaat het trouwens met gastanken, hebben jullie "LPG-flessen" zodat je gewoon "Propane" kunt tanken, of gebruiken jullie amerikaanse flessen?
    Was ik nieuwsgierig naar ...

Groeten, Daniël