In de Blue mountains, na Sydney en echte regen. - Reisverslag uit Bear Island, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu In de Blue mountains, na Sydney en echte regen. - Reisverslag uit Bear Island, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

In de Blue mountains, na Sydney en echte regen.

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

14 Maart 2017 | Verenigde Staten, Bear Island

Zaterdag 11-3 Sydney
Soms lopen de dingen anders dan je verwacht. Vandaag zouden we naar een stadscamping ca 12 km uit het centrum van Sydney. Echter er is vanavond een optreden van Adèle en alles in en rond de stad is volgeboekt. We gaan wat verdervan de stad af, naar Dural en staan op een te dure camping. We gaan toch morgen van hieruit de stad te bereiken, vlak voor de camping is een bushalte en volgens de camping mevrouw ben je met een uur in het centrum. We hebben nog overwogen om de bergen in te rijden en Dinsdag hier terug te komen maar we proberen het morgen gewoon. Het verkeer rond en in de stad is hier ook niet relaxed maar gewoon gejaagd en men rijdt behoorlijk agressief. Op de camping wonen nogal wat mensen. Toch een gedeelte van de maatschappij die het niet heeft gemaakt. Veel oude rommel, je ziet hier heel veel verkeerd gemaakte beslissingen zeg maar.

12-3 Sydney.
Vanmorgen besloten we eerst wat info bij de camping mevrouw te vragen voordat we besluiten wat te doen vandaag, het schema van de bussen geeft aan dat er vandaag geen bussen rijden naar de stad. Ze zegt dat er wel wat bussen rijden maar minder dan in de week. Ze zegt dat het een goede optie is om een taxi te nemen naar het treinstation en dan verder mt de trein. Dat doen we, helaas rijden er vandaag geen treinen want er is groot onderhoud aan dit deel van het spoor. We worden met gratis bussen naar de rand van het centrum gebracht. Bij dat station is e info dicht en we kunnen geen kaartjes kopen. Je moet een soort ov kaart aanschaffen en dat lukt daar vandaag niet. We nemen een taxi naar het Opera House, de taxichaufeurs zijn steeds immigranten, nu weer een (hele aardige) jongen uit Somalië. Het opera house is echt schitterend en de brug in Sydney ook, vooral hoe het ligt aan de waterkant bij de oude haven. We genieten en drinken een cappuccino aan de waterkant, DE toplocatie, voor een topprijs ook maar het is echt genieten. We lopen rond het gebouw, het is echt meer dan waanzinnig goed aangelegd en als toetje ligt aan het water op een trap die naar het water gaat een zeeleeuw van dik 200 kg te zonnen. Hij draait lekker op z'n rug, heft schijt aan alles en geniet op z'n eigen wijze.
We eten wat bij een Vietnamees in een foodcourt. Daarna zien we de toeristische bus en nemen hem voor de rest van de middag. We laten ons rondrijden door het centrum.
Sydney is een erg mooie stad waarbij waar het kan oude gebouwen bewaard zijn gebleven en nieuw, groot en gedurfd ontwerp samengaan. Rond de oude haventerreinen wordt/is nieuw uitgaansgebied gemaakt, parken zijn erg mooi onderhouden, kortom, Sydney lijkt een goede stad om te wonen. We vinden een info punt voor het openbaar vervoer. De man helpt ons goed maar we moeten wel ov kaarten aanschaffen. Een sneldienst brengt ons naar Castle Hill en vandaar is het 10 minuten met de taxi naar de camping. Prima dagje, morgen de bergen in!

13-3 Katoomba. Vandaag laten we Sydney achter ons en rijden naar het westen. Land inwaarts naar de Blue Mountains. Deze bergen zijn een uitvalplaats voor Sydniers, maar 90 km over de weg dus met een goed uur kun je recreëren op 800 meter, lekker koel tijdens de hete zomers hier. Her is net als overal, als het druk wordt wordt het duur en de mensen waarmee je te maken krijgt zijn meer kortaf. Hier op de camping ook, alles moet precies en er komt niets als je niet specifiek vraagt. Maar goed, de weg erheen was mooi en vanmiddag zagen we een paar prachtige watervallen. We hadden naar een camping van een conferentie oord gewild maar die nam geen gasten omdat ze een Christelijk congres hadden. Tegen 5 uur in de middag hadden we een hele harde onweersbuis met een tropische regenbui en op het eind flinke hagel, stenen van zo'n 2,5 cm. Toch is dat niet zo erg hier. De taxi die ons gisteravond van Castle Hill naar de camping bracht had een kapotte spiegel. De auto had in een hagelbui gestaan, de voor en achterruit was kapot, de spiegel en de wagen leek wel een poffertjespan vertelde de chauffeur. Hij had hagelstenen zo groot als tennisballen op z'n wagen gehad. Maar goed, zo erg was het niet, het is wel 15 graden kouder dan vanmiddag. Nou ja, hopelijk morgen weer mooi weer!!

14-3, Blackheath Glen Tourist park. Oude mensen onderweg..
Het is takkeweer als we opkomen vanmorgen, het is koud ook, max ca 14° en het regent. Eerst regent het en daarna hoost het en vervolgens drijven de wolken door het dal. Arnold voelt zich niet lekker dus besluiten maar een klein eindje te rijden. We spreken af in Blackheath, 12 km verder. We rijden weg, willen over de loosput maar gaan verkeerd dus we reiden het park uit. Even later moeten we rechtsaf en ik mis de weg. We stoppen en wachten, er komt een busje aan en we denken dat het Erica en Arnold zijn. We rijden verder en even later zie ik dat het een ander is. Er is weinig zicht dus we rijden maar door. Het hoost zo hard dat we niet sneller dan 40 km/hr kunnen rijden. Als we op de bestemming aankomen is er niemand. We wachten wat en na een kwartier kijken we op een vrij grote parkeerplaats. Daar staan ze ook niet. Nou even bellen dan maar, Arnold zijn telefoon staat uit of doet het niet. We wachten nog 20 minuten en als we besluiten maar terug te rijden komen ze er aan. Zij hadden ons niet van de camping zien draaien en hadden een poosje gewacht. Een klein stukje onderweg dachten ze dat wij weer terug onderweg waren maar dat was ook weer iemand anders. Oude mensen onderweg.....
We hadden een aardige parkeerplek in het dorp gezien en blijven daar de rest van de ochtend maar het blijft takkeweer. Na de middag is het nog erg koud ook. We besluiten de lokale camping op te zoeken en morgenochtend maar verder te gaan. Het weer is dan allicht beter. Een shit dag hoort erbij.......

• 14 Maart 2017 - 10:19

Gerda :

Ja ja, dat is verhaaltje weer , over het weer enzo. En dan te bedenken,,, wij zitten gewoon in portugal met zulk mooi weer.. Hoe gaat het nu met arnold, ook gewoon een sh...dag gehad zeker? Weet je,,,, om de een of andere manier dacht ik altijd dat EN Australië ,, EN Sidney zulke geweldige plaatsen waren om te leven. Niet van dat gestreste zoals in Europa. . Maar jullie maken het nu zo mee daar,,,,, en ergens anders is het waarschijnlijk heel anders en zeker krijgen jullie ook nog met echte warmte te maken.......!!! Hoe hebben de campers zich gehouden na die regen en hagel???? Natte kastjes of valt het mee. In ieder geval,,, nog een hele hoop plezier,, gezelligheid en heel veel mooie dingen om te zien. Liefs voor jullie 4 en blijf schrijven ,, wij genieten mee.X X X X

• 19 Maart 2017 - 17:40

Inge Stoeltje:

Hallo reizigers,
    Jullie hebben al heel wat moois gezien, maar jammer dat het weer wat tegenvalt.
    Zijn de opstartproblemen met de campers nu verholpen?
    Jullie hebben vast van Erica gehoord dat ik weer thuis ben en rondscharrel met krukken. Alles gaat goed en ik hoop dat het weer wat opknapt daar en dat jullie nog veel moois zullen zien en beleven!
    Hartelijke groeten,
    Rob en Inge.