Gelukkig en bij Luara, Arno en Stella - Reisverslag uit Braintree, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu Gelukkig en bij Luara, Arno en Stella - Reisverslag uit Braintree, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

Gelukkig en bij Luara, Arno en Stella

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

29 April 2011 | Verenigde Staten, Braintree

Datum 29 april Plaats: Braintree (Boston)
Het weer Zonnig en ca 22 graden, lekker weer!
Eergistermiddag zijn we bij Laura en Arno aangekomen. Fantastisch dat we hen weerzien. Stella is zoveel gegroeid, zowel geestelijk als lichamelijk. Ze loopt te rennen door het huis en is echt een peuter die druk bezig is een geheel eige wil en karakter te ontwikkelen. Dat gaat prachtig en we genieten er elke minuut van de dag van!
Het verkeer op de weg was druk, er wordt te hard gereden, de bestuurders zijn nogal eens niet handig, niet erg gediciplineerd en willen nogal eens niet erg opletten in het verkeer. Anders dus als in andere delen van de VS. We hebben nog een flink stuk over toeristische wegen gereden en hadden dus nog een leuke rit eergisteren. Gisteren zijn we met Laura en Stella naar Plymout geweest, de plek waar de “Founding Fathers”in 1619 aan land kwamen en waar volgens de Amerikanen de Engelse kolonie in Amerika en daarmee de VS is begonnen. Ze hebben een replica van het schip, de Mayflower gebouwd en die hebben we bezocht in de haven. De 20 “founding fathers”waren Engelsen waarvan de meesten eerder uit Engeland waren verdreven en in Leiden woonden. Het zat hen daar ook niet zo lekker, er waren in Nederland ruzies tussen de remonstranten en contra remonstranten. De toenmalige raadspenionaris, zeg maar de premier, Johan van Oldebarneveld, trok partij, vooral om vrijheid van geloof te houden. Hij werd darvoor beloond met de doodstraf en werd onthoofd. De Engelsen trokken naar de nieuwe wereld en hun geschiedenis werd onsterfelijk.
Vandaag zijn we oppas oma en opa. Arno en Laura zijn samen met een makelaar op huizenjacht. Ze gaan een flink stel huizen af om te zien of er iets bij is voor hen. We hebben vanmorgen met onze andere kleindochter ge skyped, wel apart zo, beide kleinkinderen bij elkaar, dat hebben we maar zelden en erg fijn dat dat lukte. Morgen bezoeken we Boston, zondag gaan we mee wat huizen bekijken en maandag einde van de reis, in de avond vliegen we terug en we hopen dinsdag rond de middag weer thuis te zijn. We hebben een erg mooie maar wel een reis met een lach en een traan gehad. Hopelijk hebben we een voorspoedige terugreis, tot ziens! Foto’s: Volgende week, als we thuis zijn

• 29 April 2011 - 17:29

Arma:

Geniet er van joh zo veel zie je ze niet.
    Allemaal de hartelijke groeten
    Een goeie terug reis en gezond weer thuis

gr Arma

• 01 Mei 2011 - 06:03

Joke De Gier:

Wij zijn thuis en dat is ook weer heerlijk.Geniet van jullie kleinkind dat blijft speciaal.Goede terug reis en rustig aan.