Fredericksburg en Ink Lake State Park - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu Fredericksburg en Ink Lake State Park - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

Fredericksburg en Ink Lake State Park

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

30 Maart 2011 | Verenigde Staten, San Antonio

Datum 29 maart Plaats Inks Lake State Park (bij Burnet)
Het weer Vanmorgen regende het een beetje en kregen we een dichte mist. Rond half elf toch vertrokken en rond 11 trok het op. Koel vandaag, ca 21 graden en bewolkt
Na San Antonio zijn we naar Fredericksburg gegaan, een stadje gesticht door Duitsers rond 1846. Er zijn nog biergarten, je kunt er Apfelstrudel kopen maar die is niet bepaald origineel, verder Duitse bierkruiken, veel Duitse namen etc. De mevrouw van het welkomscentrum aar voorouders kwamen uit Hannover en van haar man uit Halle. Een paar jaar geleden waren ze er geweest vertelde ze, “very interesting”. In Fredericksburg ook nog een oude Katholieke kerk en een veel grotere, wat nieuwer. De laatste zat vol schoolkinderen die daar zaten en om beurten bij de pastoor moesten komen met een werkstuk of zo iets. Op een of andere manier hebben ze hier ook geleerd van alle schandalen. De priesters zaten voor in de kerk en de onderwijzers kwamen met de leerlingen mee. Prima zo. We hebben een halve dag in het stadje gelopen, een slaperig kruispunt van 2 highways met leuke gebouwen er tussen. Zoals gezegd, de apfelstrudel was niet zo origineel. Na de lunch hebben we het Nimitz Pacific oorlogsmuseum bezocht. De oude admiraal Nimitz, halverwege de 19e eeuw, kwam uit Fredericksburg en een nazaat van hem was marine baas tijdens de tweede wereldoorlog in de Pacific. Opvallend is dat ze niets wegstoppen, ook de schandalige manier waarop men ex Duitsers, Italianen en Japanners heeft geinterneerd. Ook de bommen op Hiroshima en Nagasaki en de verschrikkelijke uitwerking ervan wordt op een, voor zover dat mogelijk is, hele nette manier weergegeven. Mijn complimenten voor de mensen die dit hebben ontworpen en opgebouwd.
We hebben de afgelopen twee nachten bij de Walmart gestaan. De eerste nacht stonden we met 5 wagens, de tweede met 8! De meeste zijn “Snow birds”zo worden mensen genoemd die met het weer meetrekken. In de zomer ergens in het Noorden wonen en die in de winter naar het Zuiden trekken, we hebben al mensen gezien uit Manitoba (Canada) en zelfs uit Alaska. Tot zover, morgen verder……………..Uhh, zitten we middein een Stae Park maar hebben gewoon gratis internet, even het verslag posten dus.

Dag allemaal

• 30 Maart 2011 - 07:14

Ingrid En Henro:

Leuk he!! Ben benieuwd wat de volgende stop wordt. Goede reis.
    Groetjes

• 02 April 2011 - 19:18

Arnold:

wederom genieten we van jullie reis. Arnold is goed overwerkt en daar aan we de volgende 2 weken iets aan doen.Als jullie terug zijn krijg je uitgebreid verslag. wens jullie nog een mooie tijd toe zonder stres. veel liefs Arnold en erica