2 juni, vandaag in Moncton - Reisverslag uit Moncton, Canada van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu 2 juni, vandaag in Moncton - Reisverslag uit Moncton, Canada van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

2 juni, vandaag in Moncton

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

03 Juni 2009 | Canada, Moncton

Datum Maandag 1 juni Plaats Moncton
Het weer Vrijdagochtend veel regen, zaterdag en zondag mooi. Zondag op maandagnacht regen en vandaag harde wind en afwisselend bewolkt en zonnig
Vrijdag zijn we de grans naar Canada overgegaan. Het geeft geen problemen. We rijden een prachtig gebied in, maar gezien het slechte weer zien we de schoonheid vooral vanuit de camper. Op de camping in st Martins ontmoeten we Nederlanders, de familie Kaptein die in een gehuurde camper reizen. We wisselen ervaringen uit en we krijgen wat tips van hen tav de weg die we gaan rijden. Zaterdag bezoeken we zeegrotten, vlakbij de camping. Het zijn diepe holen die door de golven en het tij zijn uitgesleten. Heel apart. We ontmoeten een ander stel die dezelfde richting als wij rijden en die ook plannen hebben om naar het Fundy National park te rijden. Het is hier net voorjaar, je ziet wat tulpen en de seringen staan in bloei. Erg laat naar onze begrippen. We rijden een prachtige route richting Fundy, vrij hoge heuvels en het landschap afwisselend landbouw en bos. Daartussen nogal simpele huizen maar ook hier, wat een ruimte. We rijden naar de kust en belanden in een vissershaven. Het is laagwater en dan zie je pas wat een getijde verschil hier is, zo’n 11 meter! En dat wordt later nogmeer. Maandagmorgen gaan rijden we naar Hopewell cape. Onderweg zien we een bordje: Winery! Nou dat is leuk, we hebben wel trek in een lekker glas. We komen bij een stel dat de boerderij van hun ouders heeft overgenomen. De man is van Oostenrijkse afkomst en had in de verte iets met wijn. Toen hij gepensioeneerd was zijn ze hier begonnen wijn te maken van Bleuberry’s en van Rabarber. We proeven alle soorten en kopen een paar flessen bleuberrywijn en 2 flessen rabarber wijn. Die is heerlijk fris, prima uit de koelkast met een warme dag. We rijden verder naar Hopewell cape. Het getijde verschil is hier het hoogst ter wereld, ca 14 meter en het op en neergaande water heeft langs de kust “bloempot rotsen”uitgesleten. Het is prachtig en voor de touristen zijn naar het strand trappen gemaakt en op hetstrand lopen wachten die je waarschuwen voor opkomend tij, het is windkracht 8 aan hetstrand en prachig om zo rond te lopen. We waaien helemaal uit en gaan weer verder richting Moncton, het einde van de baai en even verder is de landverbinding met Nova Scotia. We gaan niet naar Nova Scotia maar verder noordwaards.

• 03 Juni 2009 - 06:03

Arma:

Hallo luitjes

Hier mooi weer geweest hoor nu minder.
    Verwacht wel wat meer foto,s van jullie,hoop dat alles goed is met jannie.
    monica ziekenhuis gelegen ,nu weer beter met baby alles goed.
    Veel plezier nog

• 08 Juni 2009 - 03:13

Bert Van Tiggele:

Beste Jannie en Arie,
    Jullie verslag gelezen op 8 juni 2009. Wees voorzichtig en geniet zo veel mogelijk. Later meer van Jennie en Bert
    uit Nieuw Zeeland