crawfordsville IndianA - Reisverslag uit Ames, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu crawfordsville IndianA - Reisverslag uit Ames, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

crawfordsville IndianA

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Ames

We staan vandaag bij een Wal Mart. Echt prachtig is dat, ca 8000 supermarkten en bij 80% daarvan mag je gewoon 's nachts overnachten. We maken veel kilometers want anders Ijn we niet voor het einde van het seizoen in Alaska. Gisteren hebben we even van de route afgeweken om Dalton Ohio en speciaal de winkel van Lehman te bezoeken. Sorry Simone, de wasstamper hebben we niet gekocht. We vonden hem te groot en onhandelbaar maar het extra ritje was zeer de moeite waard. Een winkel van sinkel, oud en nieuw voor in huis en heel veel voor gebruik zonder electriciteit. Het stadje ligt in een gebied met veel amish, die rijden geen auto en gebruiken geen electriciteit. Dus strijkijzers die je op het vuur moet verwarmen, koffie zetten in pruttelpotten en de meest uiteenlopende fornuizen en alles dik aan de prijs. Verder onbespoten voedsel en een restaurant natuurlijk. Het is overigens geen wonder dat hier veel dikke mensen zijn. Als je ziet hoeveel voedsel hier verbouwd wordt, we reden gewoon langer dan een uur langs uitsluitend maisvelden om vervolgens langs 10 tallen kilometers soyabonen te rijden. En alles moet wel op natuurlijk...gisteren vonden we geen goede plek om te staan en afgelopen nacht waren we dus op een camping, ook lekker, douche, electriciteit etc. Nee, geen amish camping. Vandaag reden we lang, erg lang. We hebben O'n 500 km afgelegd en het was behoorlijk warm. En woensdag stopte de airco er al mee dus het was puffen. Komende dagen als we bij Jim en Elsie zijn kijken we naar een garage om de freon bij te laten vullen. Dat mag gewoon hier. Goed we doen het dus met ARO ipv AIRCO. Alle Ramen Open. Tegen 7 uur vanavond stopt er vlakbij ons een pickup met een grote trailer er achter. Het voorste gedeelte ingericht als caravan en het achterste gedeelte paadenstal, gewoon 4 rodeo paarden er in en de eigenaar komt er uit, loopt als John Wayne de winkel in en komt teruge met... Brood, melk en een kam bananen. Smakelijk eten en geef de paarden ook wat.

• 05 Augustus 2014 - 11:38

Simonne:

Geeft niks hoor!
    Ik kan hem vast wel ergens anders bestellen, in elk geval dank voor de moeite!
    Hele fijne reis verder!