Echt onderweg - Reisverslag uit Williamsport, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu Echt onderweg - Reisverslag uit Williamsport, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

Echt onderweg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

11 Mei 2009 | Verenigde Staten, Williamsport

Datum Zondag 10 mei Plaats Williamsport
Het weer Prachtig! Lekker warm en bijna de hele dag zon
Waarom hebben zoveel Amerikanen een fiets achterin hun auto als ze er ook een caravan achter hebben? Wel naar het eind van de caravan is zover, dat is lopend niet te doen. Vanmorgen vertrokken uit Patapsco Valley State Park en via binnenwegen naar Williamsport gereden. Een erg mooi heuvelachtig landschap met eel huizen met een zo grote tuin er rondomheen dat in veel tuinen twee mansen met elk een motormaaier bezig zijn om het gazon te maaien. Maar ook veel te koop, blijkbaar wil het niet echt bij iedereen goed lukken. Vandaag staan we op een KOA camping, wel duur, $39,- met 10% korting omdat we een kaart hebben gekocht en gratis internet. De camping ligt mooi aan een rivier, er is veel water maar de regen zijn wij net misgelopen, dat was drie dagen geleden.Helaas geen tv via internet omdat daar de verbinding niet goed genoeg voor is. Als we op de camping komen worden we in glashelder Nederlands welkom geheten, op de plek naast ons staat een stel met een erg grote camper. Hij is Nederlander en al sinds 1980 in Amerka. Ze wonen een uur rijden van de camping in de buurt van de Chesapeak bay. Wel leuk, zo even een praatje.
Datum Zaterdag 9 mei Plaats Patapsco Valley State Park
Het weer Warm en vochtig. Vanavond wat wind en een spatje regen maar tot 8 uur lekker buiten
Vandaag een erg rustige dag, we zijn op dezelfde camping gebleven. Wat een rust en ruimte! Een plaats in een natuurpark van wel 50 ha maar met 77 campeerplaatsen in twee grote kringen in het bos. Elke plek met een eigen barbecue en een picknick tafel met 2 banken.
Wat een rust en ruimte en toch maar zo’n 10 km buiten Baltimore, als we het zo verder nog meer meemaken hebben we geen klagen.
We hebben een plek met stroom en alles werkt prima, aleen ben ik ruim een uur bezig geweest maar ik kan geen tv vangen. Later nog eens kijken. We zijn vanmiddag buiten het park geweest in een kleine urbanisatie. Allemaal grote stukken grond, toch minstens 800 m2 met daarop een alleenstaand huis. Van leuke tuinen hebben ze hier geen kaas gegeten, ze hebben allemaal gras rond het huis en een motormaaier waar zo op kunnen zitten. Vanavond was er een natuurpresentatie van 2 pakrwachten. Hoe heet deze vogel? En waarom noemen we hem horned Owl? Dat op zijn kop, zijn dat oren dan? Nee het zijn gewoon veren die hem helpen bij zijn camouflage. De parkwacht heeft zo een leuk verhaal van ca een uur, ze laten verschillende uilen zien en een valk en vertellen daar veel over. Ze leren de kinderen ook waarom het niet goed is rotzooi uit de auto te gooien en ook geen fruit of etensresten. Wel prima eigenlijk. Het eten zijn we nog niet aan gewend, het brood is echt niks, we roosteren het uiteindelijk maar dat is nog niet veel. De aardappels smaken naar aarde en de radijs is erg hard en bitter. Nou ja, het moet nog even wennen en we moeten nog een boel kopen ook, het is toch wel lastig als je zonder eten weggaat met de camper. Morgen beter en… het bier smaakt prima!
Datum 8 mei 2009 Plaats Patapsco Valley State Park
Het weer Overdag zonnig en warm, ca 25 graden. Een beetje benauwd en tegen de avond bewolkt. Gaat het onweren?
We hebben nu een president die Engels spreekt, een zin echt kan afmaken en die zo spreekt dat hij is te verstaan. Zomaar een opmerking vanKurt Muller, de man die we nodig hebben om de camper het land in te krijgen. Hij is om 8 uur in het hotel en daar is nog een nederlands stel. Hun camper staat a een week op het haventerrein, ze hebben hem niet opgehaald omdat hij niet was verzekerd. Foutje van Seabridge. Ze hebben het zelf geregeld via Allesie in Rotterdam. Goed, in het hotel krijgen we uitgebreid instructie. Dan gaan we naar de agent, de man die ons helpt is een Koreaanse jongeman. Hij is ook met een Koreaanse getrouwd verteld hij. We krijgen een document van ca 6 pagina’s mee in viervoud, hoezo papierloos tijdperk?? Daarna rijden we een stuk en moeten dan wachten op 2 mensen die ons meenemen naar de haven want Kurt Muller mag het haventerrein wel op maar hij mag niemand meenemen. Goed, het zijn een vrouw en een man. We gaan naar de haven en daar worden eerst voor iedereen passen gemaakt. Vervolgens gaan we naar de douane, wat kunne die belangrijk doen! die stempelt alle papieren af en die krijgt een copietje van de scheepsagent. We gaan naar het havenkantoor en die controleren alles nogeens, nou ja, ze kijken of er geen fouten op papier staan want dan kun je terug en opnieuw beginnen. Die doen ook behoorlijk belangrijk… Maximaal 3 jaar lagere school hebben die mensen en dan nog slechte cijfers gehaald ook, zegt Kurt Muller. Maar goed, na een half uur wachten gaan we naar de wagen en die krijgt een uitgebreide inspectie. Alles is in orde en de mevrouw die met mij meeloppt wil wel in de wagen kijken. Ze vind het prachtig. Na weer een half uur komt er weer iemand en die heeft een papier. Ik zet er twee handtekeningen op en mag weg met de wagen. We rijden terug naar het hotel, rekenen af. Kurt Muller vangt toch maar weer gewoon 260 dollar van ons tweeen en we gaan weg. We tanken diesel, ook een verhaal apart en eten wat in een typisch amerikaans restaurant. Niet duur, je kunt er op wachten, echt ruim genoeg calorieen maar niet erg lekker. We rijden naar het gasstation. Dat is wat lastig te vinden maar is bij een verhuisautoverhuur, een zwarte man voert een show op en na drie keer van nippel wisselen haalt hij een opzetstuk van de vulslang ag en pompt 17 gallon in de gastank. Volgens mij wordt ik geflest, zoveel kan er niet in mar ik betaal $42,-. We gaan naar de supermarkt want we hebben een Walmarkt gezien. We kopen de eerste levensbehoefte en ik zoek eenpaar biertjes maar nee hoor, het is bijna nog gekker als in Marokko. Voor bier en wijn moeten we 500 meter lopen naar e licquor store..Ok, daarna maar op naar de camping. Ik had er een in de routeplanner gezet, de dichtstbijzijnde en na 15 km zijn we op een State Park. Kosten $25 per nacht maar omdat we oud zijn krijgen we senioren korting en betalen maar $12,50 per nacht.

• 11 Mei 2009 - 06:55

Van 2goglobal:

Hi tante en oom,

Goed voorbeeld doet goed volgen??? met de site bedoelen we dan he.
    Hebben we straks weer wat te doen als we thuis zijn..ahum.
    Jullie hebben al heel wat meer vlaggetjes maar goed...wij krijgen dan ook nog geen korting op de camping ;-) maar daar zullen wij jullie niet verder aan herinneren.
    Geniet van al jullie belevenissen en dan doen wij dat de komende 2 mnd ook nog even.

Fijne reis!
    Henk en Claudia

Keep in touch!

• 12 Mei 2009 - 11:43

John De Gier:

Zie, zo het begin is er en alledaagse dingen horen erbij.
    Wellicht jammer, dat je TV het niet doet, maar er bestaat gelukkig ook een leven zonde TV.
    geniet van de rust en de ruimte!