seminole state park - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu seminole state park - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

seminole state park

Door: Jannie en Arie

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

30 Januari 2012 | Verenigde Staten, Naples

Vandaag hebben we vooral veel alligators, vissen en vogels gezien. Vanochtend eerst naar een info center gegaan, daar liep iemand uit Seatle, hoe bestaat het verder kun je bijna niet weg in de VS, nou ja , Alaska en Hawai natuurlijk, die man was begonnen als vrijwilliger, strak in uniform en prima o de hoogte en vooral:
Alle tijd om je te helpen. Op zijn advies hebben we een atukje verder een natuurpad gelopen. Nou, gelopen we hebben over anderhalve kilometerruim een uur gedaan samen met een ranger die uitgebreid vertelde over de natuur hier. Prachtig! We zagen ook nog een waterslang van ca 70 cm zwemmen, volgens de ranger niet giftig. We geloven het maar toch maar niet geprobeerd. Een stukje verder was het druk met vogels, oa een die wel wat van een aalsgolver heeft maar met een spitse snavel heel rustig zwemmend onder water en opeens komt hij boven met een meerval aan zijn snavel gespietst. Wat later zien we een alligator een grote reiger besluipen maar die was hem te slim af. Verder nog een bijzondere schildpad met een spitse bek we hebben genoten. Er zouden hier ook nog zeekoeien zijn, die trekken in de winter de everglades in en zijn s'zomers inde golf van Mexico maar we hebben ze niet gezien. Nu staan we op een state park, niet zo'n bijzonder maar wel een leuke plek. Morgen nog een stukje door de everglades en dan noordelijker langs de golf van Mexico.