vandaag in Baltimore - Reisverslag uit Patapsco Park, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu vandaag in Baltimore - Reisverslag uit Patapsco Park, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

vandaag in Baltimore

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Patapsco Park

We zijn weleens op een meer voorspoedige manier aan een reis begonnen. De reis startte gistermorgen uitstekend, we waren prima op tijd op Schiphol, fantastisch, bedankt Karin en Maarten, jullie waren er heel vroeg voor opgestaan. We vertrokken prcies op tijd en waren ook precies op tijd in New York. Daar moesten we overstappen. Je moet in de VS op de eerste luchthaven waar je landt door de douane en de grens controle. Dat ging ook al erg vlot, we hadden nog even een praatje met de man van de border control ook, allemaal heel relaxed. Vervolgens ging de koffer weer op de bagageband en moesten we opnieuw inchecken, dat duurde ruim een uur. Vervolgens werden we naar een pier gebracht waar erg weinig te beleven was en begon het wachten. Tegen vertrektijd werd elke 5 minuten de vertrektijd aangepast en bijna een uur te laat instappen. In Baltimore was de shutle service van het hotel in geen velden of wegen te bekennen dus hebben we na een half uur maar een taxi genomen. In het hotel aangekomen wilden we nog iets eten maar in de buurt zit een checkers, een dunkin donuts een shell station dat broodje verkoopt en een simpele (afhaal) chinees. We hebben daar wat gegeten maar de heldt laten staan. Het was echt niks. We zagen intussen op internet dat het schip tegen 10 uur 's avonds lokale tijd aan zou komen. Vanmorgen hebben we gebeld maar we konden de camper niet ophalen vandaag. Een behoorlijk beetje shit dus. Goed, we hebben een nacht bijgeboekt in het hotel en zijn vandaag in Baltimore geweest. Dichtbij het hotel is een station van de light rail en voor 3.50 dollar heb je een dagkaart. Op het stationnetje vroegen we aan iemand of we zo de goede richting gingen en kregen een praatje, een man van hooguit 40, niet dik of zo vertelde dat hij een half jaar geleden een beroerte had gehad. Ondanks goede revalidatie had hij nog een verlamd rechterbeen. Hij moest vandaag naar de dokter en had te weinig geld en vroeg om een dollar. Wat een land...... Hij gaf gelijk een paar tips voor de stad te bezoeken dat was erg meegenomen. We zijn naar het oude havengebied gegaan dat is prachtig vernieuwd, het is echt een top gebied geworden met musea, oude schepen en een heel mooi wandelgebied. Oja en het nationaal aquarium. We hebben rond gelopen en een onderzeeer van het eind van ww2 bezocht want in zo'n ding waren we nog nooit geweest. We waren echt onder de indruk van dat ding, de aandrijving was met 4 dieselmotoren die op hun kop gebouwd waren. Heel raar als je aan de bovenkant de krukas ziet liggen. Het was voor mij een hele nieuwe. Ook nieuw was dat ze toen behoorlijk achter liepen. Op een bordje las ik dat die oude onderzeeers steeds boven water moesten komen om stroom te draaien en ze de snorkel pas in 1953 hadden ingebouwd. Nou dat was een uitvinding van een Nederlandse marineman net voor het begin van ww2 die helaas 3 jaar later in Duitse handen kwam. Op een terras hebben we wat gegeten, zwaardvis met wat erbij en een wit biertje. De porties Europees klein en de prijzen Nederlands groot en niet bijzonder ook nog. Hopelijk kunnen we morgen zelf koken. Voor vanavond hebben we maar een broodje van de Panera meegenomen, dat is een keten die peima broodjes maakt, beter als de chinees hier.
Vanavond op tijd naar bed, we zijn nog niet aan de 6 iur tijdverschil gewend en morgen op tijd op want om kwart voor 8 pikt Kurt Meuller ons op en halen we de camper op.

• 29 Juli 2014 - 04:01

Bert Van Tiggele:

Lieve Jannie en Arie,

Eindelijk weer een contact om te reageren! Ons email adres was veranderd dus voor julie oa was er geen mogelijkheid via internet te reageren.
    Wij hebben jullie verslag gelezen en bergrijpen dat jullie het goed maken daar in Amerika.
    Geniet van je reis en tot horens of email.

Groeten van Jenny en Bert van Tiggele

• 29 Juli 2014 - 06:43

Jan En Simonne:

Het is dus nu echt begonnen!
    Succes met het ophalen van de camper en maak er een mooie reis van.
    We blijven volgen!
    groetjes,
    Jan en Simonne

• 29 Juli 2014 - 09:47

Lennie. Johan:

Ga genieten van jullie reis, veel plezier

• 29 Juli 2014 - 12:28

Mariëtte:

Het zal allengs vast wel beter gaan. Succes met ophalen van Hympie en tot lezens. By the way mijn party was een succes, maar t was ´maar goed dat niet iedereen kon komen´. 20 mensen in de tuin was net goed. Groetjes Mariette & Piet

• 29 Juli 2014 - 23:59

Arnold En Erica:

We wensen

Jullie een mooier vervolg als de start

Het weer niet. Mee gerekend de gewone gang maar genieten van jullie bericht liefs a en e