Springfield, lekkage aan de stuurbekrachtiging - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu Springfield, lekkage aan de stuurbekrachtiging - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

Springfield, lekkage aan de stuurbekrachtiging

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

07 Mei 2015 | Verenigde Staten, Cody

Dinsdag 5 mei. Quincy IL. Gisteren en vandaag warm, 25 a 30°.
Gisteren waren we in het Père Marquete Statepark. In Gradton, een stukje ten noorden van St Louis. Vandaag voordat we vertrokken hebben we eerst de zonnewering weer voor het dakluik gemaakt. Dat scheelt een stuk voor de hitte binnen.
We reden verder naar het Noorden door het Missisippi dal en het is echt prachtig. Er zujn wat relatief oude dorpjes en de rivier gaat hier door een zand en kalksteen gebied. Het landschap is heuvelachtig, soms is de weg behoorlijk stijl. In de middag komen we in Hannibal, we zijn voor even de Missisippi overgestoken en rijden ca 30 km in Missouri. Hannibal is ook gesticht begin 19e eeuw en de geboorteplek van Mark Twain. Het oude centrum is goed onderhouden en men heeft hier vol ingezet op het toerisme en is gek met antiek. In de straat van ca 700 meter zien we 10 antiekwinkels. We lopen een poos rond, bekijken wat winkels en der stad en gaan verder richting Quincy. Intussen geeft de wagen problemen. Er piept iets, vooral als we wegrijden en het ergst als de motor ca 1200 toeren/min maakt. Het begon zondagmorgen en het gaat niet over. Ik mail naar de garage en ga hem morgenochtend bellen.
Woensdag 6 mei.
Springfield Illinois, Alblas auto Papendrecht, Quincy Illinois,Ron's Tire Pros, Daniel we hebben elkaar maar net gemist.
Warm, ca 28°.
Vanmorgen vroeg zijn we begonnen met bellen naar de garage thuis, Alblas auto in Papendrecht. Na uitgelegd te hebben wat we waarnamen en even een klein stukje gereden te hebben zodat ze daar via de telefoon het geluid kon horen was de conclusie dat we waarschijnlijk zonder olie zitten in de stuurbekrachtiging.
Even ernaar gekeken en ik dacht dat het nog vol zat. Goed we gaan naar een bedrijf dat ook de Fiat 500 repareerd. Het is vooral een bandenhandel die er reparaties en olieverversen bij doet. Het is Ron Tires Pros in Quincy, niet vergeten die naam. We zijn prima en heel deskundig geholpen. De man had nog nooit zo'n wagen gezien maar met de motorkap open en hem ook even laten horen zei hij direct, je hebt geen olie in je stuurbekrachtiging. Kijken... Ja hoor hij had helemaal gelijk, ik had in de stress naar de remolie gekeken. Goed, hij komt met een fles en nog een, hij gooit er bijna 2 liter in, het reservoir helemaal vol en vraagt om de motor te starten en het stuur heen en weer te draaien. Hij kijkt onder de wagen en zegt dat het waarschijnlijk ok is zo. Hij zegt als we niet zeker zijn dat we beter naar een grotere plaats kunnen gaan en een gespecialiseerd bedrijf te zoeken. We kunnen zo lang we willen van de wifi gebruik maken en zegt nogeens dat we waarschijnlijk geen last meer krijgen. Je kunt er ook speciale anti lek ingooien zegt hij. Dat wordt ook veel gedaan en spaart je soms een dure reparatie. Geweldig geholpen dus en de wagen rijdt weer geweldig. We besluiten om zo'n fles anti lek te kopen en in Springfield te gaan zoeken naar een gespecialiseerd bedrijf. We bellen Alblas auto nog even om te vertellen dat hij het prima had ingeschat. Bij de lunch en op het eind van de rit, vandaag hebben we ca 180 km vooral op binnenwegen gereden, het olie nivo bekeken en dat is ok. Het zal ergens wel een klein beetje lekken maar niet erg veel.
Morgenochten gaan we hier naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in stuurmechanismen. Ja Daniel, we missen elkaar net denk ik. 6 jaar geleden hadden we ook een stukje route 66 gereden in het mid westen en afgelopen week passeerden we nog een bord, ik weet niet meer precies in welke plaats. Veel plezierige mijlen!
Oja, by the way....we hadden gewoon weer een heel mooie rit vandaag via Liberty, Meredosa dat ligt echt heel mooi aan de Illinois River, Jacksonville, Orleans en New Berlin. Dat zou ik zomaar vergeten.......

• 09 Mei 2015 - 05:09

Daniel:

Hé, Arie, op de 5e hebben reeds 's ochtends de camper in Chicago opgehaald en tot Pontiac, Il, gereden. Op de 6e eerst de diverse bezienswaardigheden van dit interessante plaatsje gaan bekijken, en daarna via Springfield, Il, naar St.Louis, Il, gereden, waar we rond 15.30 uur, aankwamen en nog naar de "Gateway Arch" zijn gewandeld, vanaf het St.Louis RV Park.

Inderdaad, we zijn elkaar echt, bijna gepasseerd. Niet te geloven. Jammer, hadden we even kunnen buurten ;-)
    We zitten nu in Clinton, OK, langs de Route 66. Bij de Cherokee Trading Post en niet te vergeten, het Oklahoma Route 66 Museum, langs geweest.

Het weer is donker, het regent af en toe fors en er heersen wisselende, forse winden, die behoorlijk aan de "verhuisdoos op wielen" rukt. De passerende trucks, doen er ook niet goed aan.

Ik mis onze Hymer met zijn Alko-Chassis, die een veel betere wegligging en veel minder windgevoelig is, dan wel. Aan de andere kant, de grote ruime en brede opbouw van deze Cruise America C25, heeft ook zijn charmes, al bonkt en rammelt er vanalles, zeker als je op de vaak bedroevend slechte stukken weg rijdt. Tsjonge wat zijn er toch veel erg slechte stukken. De vullingen rammelen je soms uit je kiezen.

Morgen gaat de reis verder naar o.a. Cadillac Ranch in Amarillo, langs Adrian, het "Midway Point of Route 66" richting Shamrock en verder Santa Rosa.

Jullie tweetjes, nog veel reisplezier en doe maar lekkere rustig aan, en geniet!

Gr. Van Marjon en Daniël

• 09 Mei 2015 - 14:10

Jan En Gerda:

Nou,, jullie zaten dus weer in de prijzen. Je leert zo wel een hoop over je camper. Maar niet getreurd, ,, je maakt weer een fantastische reis. Dat zonnedoek , nog steeds nodig? Werkt Verder alles naar genoegen? Blijven jullie bij met al het wereldnieuws? Al of niet belangrijk natuurlijk. Hebben jullie de route nu ook gemaakt via orleans, , dat is toch DE blue's stad, of zit ik helemaal verkeerd? Geniet met volle teugen, van reis en weer . Liefs uit middenmeer.