Regen en een fantastisch uitzicht over Venetie - Reisverslag uit Monticelli, Italië van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu Regen en een fantastisch uitzicht over Venetie - Reisverslag uit Monticelli, Italië van Jannie en Arie Kreij - WaarBenJij.nu

Regen en een fantastisch uitzicht over Venetie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannie en Arie

08 November 2010 | Italië, Monticelli

Datum 4 november Plaats Kastraki (meteora kloosters)
Het weer Lekker en veel zon, ca 19 graden
Afgelopenweek zijn we met “grote stappen” door Turkije naar Griekenland gereden. Eerst naar Bergamo, daar bleven we 2 nachten. Het is een leuk en vooral modern stadje, zoals overal in Turkije zijn de mensen aardig en open. Maar hier zie je alleen maar moderne Turken. Als we weggaan rijden Ina en Henk veel schade. Ze raken de dakgoot en trekken een scheur van ca 3 meter in het plaatwerk bijna aan de bovenzijde van hun wagen. Het wordt geplakt met tape, thuis moet ereen nieuwe plaat in gemaakt. We rijden die dag een prachtige route, drinken koffie aan een klein haventje en eten aan het strand. Later in de middag nemen we de boot naar Gallipoli. We pakken de verkeerde. Niet in het centrum van Canacale maar een paar km ervoor. Die gaat maar 1 maal per 2 uur en doet er bijna een uur over. We komen in donker op de camping. De volgende morgen doen we samen met Es en Hans wat inkopen voor het afscheid, rond de middag rijden we Griekenland in, we zijn in een kwartiertje de grens over, en gaan naar Alexandroupoli. We staan op een erg grote camping aan het strand, na zo’n 6 weken zien we de eerste Liddle supermarkt weer. De volgende morgen, gisteren dus, gaan we naar Asprovalta. We rijden langs het Vistonida meer. Er zitten duizenden pelikanen en aalsgolvers, het is er prachtig. In Asprovita staan we aan het strand en we zien een paar dolfijnen. Het is een prachtige plek met een leuk dorpje erbij. Jammer dat we hier geen 2 nachten staan. Vandaag dus naar Kastraki, een stuk over een erg mooie bergweg en bij het dorp rijden we nogal verkeerd. De beschrijving is niet erg duidelijk en de tom tom stuurt ons door te kleine straatjes. We lopen vast, gaan een stuk terug en vinden uiteindelijk de camping. Morgen hier een vrije dag. Wat opruimen en schoonmaken want de kloosters hebben we al gezien. Overmorgen nog een rukje naar Igoumenitsa en dan met het schip naar Venetie. Aan alles komt een eind. Volgende week richting Geneve en dan naar huis……….foto’s komen als we thuis zijn
Datum 8 november Plaats Monticalli d’Ongina
Het weer Regen en koud vanmorgen in Venetie, later naar het zuiden droog een graad of 12
Na Kastraki zijn we naar Igoumenitsa gereden, prachtig door de bergen met fantastisch najaarsweer. Op het strand hadden we een plek uit duizenden, fantastisch mooi, uitzicht over zee, aan en afvarende schepen, sterren in de avond en een groot kampvuur, wijn en gezang, prachtig! Gistermorgen vroeg ingescheept en we hadden een voorspoedige reis. Vanmorgen om 9 uur lagen we aan de wal in Venetie maar het laatste uur daarvoor was van een onwaarschijnlijke schoonheid. We zijn al een aantal malen in Venetie geweest en waren van plan er nog een dag te blijven maar het regende en de weersverwachting was niet goed dus we zijn verder gereden maar wat prachtig was het laatste stuk op het schip, we voeren de stad binnen en door het Canal Grande naar de kade, ik had steeds het idee dat we in Mestre aan land zouden gaan, de industriestad die aan vaste wal ligt bij Venetie maar nee hoor, echt in de stad, prachtig uitzicht over de kanalen, de gondels, het San Marcoplein. We hadden dit nog nooit zo gezien. 30 meter hoog boven het water zo door die stad varen, een onverwachte maar geweldige belevenis! We waren vlot van boord en zijn richting Chioga en daarna Padova gereden. We willen via Saint Trophee of zo richting Geneve ivm het weer want dat is niet goed in Noord Italie. We staan nu in een leuk dorpje in de Po vlakte, vlak achterhet stadhuis en bewaakt door de gemeente politie en ja hoor, ook nog eens WiFi want iemand heeft zijn modem open staan. Vanmorgen eerst naar een hypermarkt geweest, zo’n supermarkt van 10 hectare en met 50000 artiklen te koop. Weer eens wat anders dan een winkeltje in Syrie van 4 bij 4

• 09 November 2010 - 07:03

Monica:

Zo reizigers, zit het er weer bijna op voor jullie! Ik zou zeggen, nog even genieten van al het moois en dan gaat weer het echte leven beginnen!

xx monica

• 10 November 2010 - 16:32

Janengerdadegraaf:

leuk weer wat van jullie te lezen.sprookje zo,n gezicht op venetie he? hoe gaan jullie verder terug? wij nu in denia met schitterend weer. mijn broer heeft in malaga voor een week camper gehuurd,heel leuk, dus wij fietsen heel snel door spanje ,willen ong dec naar marokko kus v ons

• 10 November 2010 - 17:24

Lambert En Jeanne:

Hallo J&A
    Door het pokke weer in V zijn we liniarecta naar huis gereden over CH. Daar was het wel goed weer en waren dinsdag om 15.45 al thuis, camper al gesopt en droog op stal. Hebben nu de verslagen gelezen van de reis, zodat je weer alles herbeleefd. Prachtig. Gr J&L

• 10 November 2010 - 20:46

Erica:

Welkom thuis in het natte kikkerland en laat de laatste loodjes goed gaan.Tot horens

• 13 November 2010 - 09:16

Klaas En Jelma:

Weer aan vaste land,fijn dat je weer een mooi verslag hebt geschreven.
    Goede thuisreis.